„Više vrijedi jedna stranica Svetoga pisma, nego svi romani svijeta.‟ – bl. Alojzije Stepinac

„Tko ne poznaje Pisma, ne poznaje Krista.‟ – sv. Jeronim

Svi sveci i blaženici bili su svjesni važnosti Božje Riječi, pa tako i naš bl. Alojzije Stepinac i sv. Jeronim, te su je svakodnevno čitali. Štoviše, čak je i sam Isus rekao da „čovjek ne živi samo o kruhu, nego i o svakoj riječi koja izlazi iz Božjih usta‟ (Mt 4, 4).

Međutim, nama se katolicima najviše spočitava da mi Božju Riječ uopće ne poznajemo i da nam Sveto pismo, zapravo ono najvrjednije što nam je Bog dao uz sv. misu i sakramente, najčešće skuplja prašinu na policama.

Zbog toga smo napravili plan ne samo kako svakodnevno čitati Bibliju, nego i kako je pročitati u vremenskom roku od 365 dana, od korica do korica. Za to postoje dva pristupa: linearni i usporedni pristup.

Kod linearnog se pristupa svakog dana čita nekoliko poglavlja, počevši od samog Postanka, a završava se Otkrivenjem. Svakog dana dovoljno je po 5–10 minuta da se čitava Biblija takvim pristupom pročita u 365 dana i da se pročitana Božja Riječ svakodnevno razmatra. Plan čitanja linearnog pristupa možeš preuzeti OVDJE.

Usporedni pristup je nešto zahtjevniji i prema njemu se starije i novije svetopisamske knjige uspoređuju i razmatraju. Svakog se dana tako čitaju po dva čitanja iz Staroga zavjeta i jedan iz Novoga zavjeta, a za to je potrebno 10-ak minuta. Premda naizgled nepovezana, sva tri čitanja pokazuju određene dodirne točke i činjenicu kako se mnoge stvari najavljene u Starome zavjetu ispunjuju u Novome zavjetu. Takav se pristup osobito preporuča za čitanje u grupi (zajednici, obitelji) u kojoj pojedinci mogu podijeliti s drugima svoje dojmove i istaknuti svoje poveznice između čitanja. Plan čitanja usporednog pristupa možeš preuzeti OVDJE.

Neka ti upravo Božja Riječ bude na rast i na poticaj i najvažnija novogodišnja odluka iz koje ćeš svakog dana crpsti Božje milosti i blagoslove, a na čije ćeš čitanje i proučavanje poticati i druge. I ne zaboravi:

„Sve Pismo, bogoduho, korisno je za poučavanje, uvjeravanje, popravljanje, odgajanje u pravednosti, da čovjek Božji bude vrstan, za svako dobro djelo podoban‟ (2 Tim 3, 16–17)