Nedavno je u još jednoj crkvi, ovaj put u Brooklynu, u New Yorku, ukraden tabernakul i oskrnavljen Presveti oltarski sakrament. Ovaj se zločin naslanja na još jednu priču o ukradenom tabernakulu ranije istog mjeseca u Katyju, u Texasu.
Ovakva nezamisliva djela zla koincidiraju i s nedavnim prekidima svetih misa. Nakon curenja nacrta odluke Vrhovnog suda za poništavanje odluke Roe protiv Wadea i Planiranog roditeljstva protiv Caseyja, grupe koje zagovaraju pobačaj, poput Ruth Sent Us, otišle su u katoličke crkve tijekom nedjeljne mise kako bi ometale svetu misnu žrtvu.
U San Franciscu su se ljudi pojavili u katedrali sv. Marije u kostimima iz Huluove serije The Handmaid’s Tale. U New Yorku su se pak ludi fanatici za pobačaj pojavili prosvjedujući u staroj katedrali sv. Patrika. U Washingtonu se rulja okupila oko zgrade Vrhovnog suda, bijesna zbog vijesti o mogućem ograničavanju pobačaja u nekim američkim državama.
I u slučajevima New Yorka i Washingtona, katolici su se pojavili kako bi obranili dotične zgrade od gomile i zajedno molili krunicu. I katedrala u San Franciscu svakako je trebala ovakvu grupu. Crkve diljem svijeta moraju se pripremiti za pojavu takvih rulja, a mogu se pronaći veliki primjeri svetaca u prošlosti koji su stajali na vratima kako bi obranili svoje crkve.
Možda jedan od najpoznatijih primjera sveca koji je obranio svoju crkvu nalazi se u priči o svetom Ambroziju Milanskom i rimskom caru Teodoziju I. Povjesničar Teodoret opisuje ovu priču u svome djelu Crkvena povijest V. 17–18. U gradu Solunu, gomila ljudi ubila je zapovjednika garnizona zbog zatvaranja poznatoga kočijaša, naizgled zbog optužbi za silovanje. Razjaren, Teodozije je naredio garnizonu u Solunu da ubije ljude iz grada u cirkusima. U masakru je poginulo oko sedam tisuća ljudi.
Svetog je Ambrozija duboko pogodila ta nepravda. Pozvao je Teodozija na pokoru kao što je kralj David činio pokoru u Starom zavjetu. Sveti Ambrozije također je ekskomunicirao Teodozija i zabranio mu čak i ulazak u crkvu, što je bio hrabar potez jer je Teodozije lako mogao dati da svetog Ambrozija ubiju zbog toga. Međutim, Teodozije je prihvatio duhovno vodstvo svetog Ambrozija i dovršio svoju pokoru; a sveti Ambrozije je na kraju dopustio caru povratak u Crkvu. Incident je inspirirao nizozemskog umjetnika Anthonyja van Dycka da naslika poznatu sliku svetog Ambrozija na vratima katedrale u Milanu koji brani Teodoziju ulazak.
Sveti Lav Veliki nudi još jedan takav primjer kad je susreo Atilu u pokušaju obrane Rima od hunskih hordi. Tijekom 5. stoljeća Huni su predstavljali ozbiljnu prijetnju Zapadnom Rimskom Carstvu. Godine 455., Huni su marširali na Rim nakon što su poharali Akvileju, Milano i Paviju. Činilo se da je svaka nada izgubljena, no sveti je Lav ipak krenuo ususret Atili kako bi ga uvjerio da poštedi grad. Atila je pristao na susret sa svetim Lavom. A nakon sastanka veliki je vladar naredio svojim snagama da odmarširaju iz Italije.
Susret svetog Lava i Atile postao je jedna od najvećih misterija povijesti jer nije sačuvan nikakav izvještaj iz prve ruke o tome susretu. Mnogi suvremeni znanstvenici tvrde da sveti Lav nije imao nikakve veze s Atilinom odlukom da se okrene, da ga govor svetog Lava o tome da će Bog udariti Atilu ne bi uvjerio. Međutim, Atila je, poput većine starih ljudi, vjerovao u sile veće od sebe, tako da se ne može odbaciti mogućnost da su teološki argumenti svetog Lava odvratili napredovanje hunskoga kralja. Za potpunu analizu ovoga velikog povijesnog događaja, pogledajte Pad Rimskog Carstva Petera Heathera.
U oba navedena slučaja veliki su katolički sveci stali na put velikim opasnostima kako bi obranili svoje crkve od ozbiljnijih prijetnji od onih s kojima se itko danas u SAD-u suočava. Teodozije je zasigurno mogao dati ubiti svetog Ambrozija zbog njegova protivljenja, a Gospodin samo zna što bi se moglo dogoditi svetom Lavu da Atila nije blagonaklono prihvatio njegov protest.
U slučajevima katoličkih crkava kojim danas prilaze prosvjednici za pobačaj nijedna od prijetnji iz prošlosti nije uistinu prisutna. Umjesto toga, skupina muškaraca koji stoje na vratima obično je dovoljno da crkva bude sigurna. Neka današnji katolički muškarci nađu snagu u hrabrosti svetaca iz prošlosti i obrane svoje crkve od rulje koja im se približava. Neka stoje, sklopljenih ruku, moleći krunicu pred gomilom koja se okuplja.
Možda katolici u Americi mogu pronaći inspiraciju u Poljskoj. Poljska je 2020. donijela zakon kojim se zabranjuje pobačaj zbog genetskih defekata poput Downova sindroma. Naravno, ljevica je poludjela oko zabrane istrebljenja djece s Downovim sindromom u maternici. Rulje su stizale u mnoge crkve i vršile vandalske činove. Međutim, u Varšavi je skupina muškaraca katolika iz skupine Independence March Guard stajala na vratima crkava pred vrištećim aktivistima. Poljska je poznata po tome što se „prva borila”, a američki katolici mogu slijediti taj trag.
Preuzeto sa stranice crisismagazine.com
Foto: Unsplash
Preveo: K.P.