Amerika je moderno duhovno bojište na kojem utjecaj sotonizma raste svakim danom. Sotonski predmeti lako su dostupni od trgovaca koji bi ih nekoć izbjegli prodati. Sotonisti su bili domaćini okupljanja na različitim mjestima kao što su Sveučilište Harvard i Oklahoma City.

Godine 2014., sekularisti su pokušali ukloniti spomen obilježje Prvog svjetskog rata u Bladensburgu u Marylandu jer je u obliku križa. Sada ga sotonisti pokušavaju prisvojiti. Mnogi sudionici nisu odgovarali arhetipskoj slici figura u crnoj boji. Sotonizam, nažalost, postaje „mainstream‟.

Važne informacije

U svjetlu toga, Crkva mora hitno upotrijebiti svoje drevno oruđe za borbu protiv demona – egzorcizam. Za one koji traže uvod u praksu, nova knjiga mons. Stephena Rossettija, Dnevnik američkog egzorciste: demoni, opsjednuće i moderna bitka protiv drevnog zla, dobro je mjesto za početak.

Mons. Rossetti predsjednik je Centra za duhovnu obnovu „Saint Michael‟ i izvanredni profesor na Katoličkom sveučilištu u Americi. Osim što je egzorcist, on je i licencirani psiholog.

Njegovo dugogodišnje iskustvo i akademsko iskustvo mogli bi čitatelje navesti na očekivanje relativno suhe knjige. Međutim, to nije tako. To je vrlo čitljiva knjiga puna uvida i mudrosti.

Uistinu, demoni postoje, a ima ih mnogo. Autor napominje da je „talijanski svećenik i mistik Padre Pio (1887. – 1968.) rekao: “Postoji toliko mnogo [demona] da bi, ako bi mogli poprimiti oblik sitan poput zrna pijeska, blokirali sunce .”‟

Karakteristike demona

Demoni preziru sve ljude, čak i one koji se posvećuju sotoninoj službi. „Demoni nisu tvoji prijatelji. Oni su opaki sadisti i uživaju tjerati ljude da pate.‟ Demoni se također mrze. „U paklu nitko ne misli na tuđe dobro… Sotona bi žrtvovao čak i demone pod njim u paklu samo za svoje zadovoljstvo.‟

Ono što karakterizira demone jest njihov silan ponos. Isti ponos zbog kojeg je Lucifer izgovorio značajnu frazu „Non serviam‟ postoji i kod njegovih podređenih. Dijeleći anđeosku prirodu, oni posjeduju znanje izvan ljudske inteligencije. Ova superiorna pozicija oslobađa u njima bezgraničnu taštinu i narcisoidnost kad se bave ljudskim poslovima.

Iako su po prirodi superiorniji, ne posjeduju mudrost jer ne mogu primiti božansku milost. Stoga ih iskusni egzorcist – uvijek oslanjajući se na Božju moć – često može izmanipulirati da napuste ili se upuste u samouništavajuće ponašanje. Mons. Rossetti nudi mnoge primjere ove sposobnosti.

Ne postoji „bijela magija‟ ili „dobre vještice‟

Većina takozvanih New Age duhovnih praksi, poput joge i reikija, nalaze svoj izvor u sotonističkoj aktivnosti. Mogu se činiti utješnima i pročišćavajućima. Katkad se predstavljaju kao putevi do „samootkrivenja‟. Takvi su nastupi varljivi i opasni. „Odgovor je jednostavan: ako ne prizivate jedinoga istinskog Boga i Isusa, njegova Sina (ili Blaženu Djevicu Mariju, svece ili svetog Mihaela i dobre anđele), onda postoji samo još jedna duhovna mogućnost, i to je sotona.‟

Mons. Rossetti pripovijeda priču o jednoj od svojih štićenica koja je bila bolesna. Priznala je da joj je prijatelj dao „ljekovite kristale‟ kako bi joj pomogao u oporavku. Umjesto toga, stalno je postajala sve bolesnija. Mons. Rossetti joj je rekao da mu donese kristale, koje je blagoslovio, a zatim ih na odgovarajući način zbrinuo. Žena se odmah počela oporavljati. „Korištenje kristala za odvraćanje demona, čarolije ili zazivanje okultnog ozdravljenja jasno potpada pod ovu zabranu [CCC 2116-2117]. Ovo je grešno, okultno ponašanje koje otvara vrata demonima.‟

Svaki oblik duhovnosti koji nije čvrsto ukorijenjen u katoličanstvu daje sotoni poziv da uđe u čovjekov život. Svjesna odluka o grijehu služi i kao poziv đavlu. „Ako im se otvori, bilo putem ljudskog grijeha ili ljudskog poziva, demoni mogu zaposjesti ljude i mjesta.‟

Grijeh kao poziv sotoni

Demonski utjecaj nije izgovor za grijeh. Svaki grijeh daje sotoni stupanj kontrole nad grešnikovim životom. Međutim, đavao nikada ne može prisiliti osobe da griješe protiv svoje volje. Pojedinci su uvijek odgovorni za svoje postupke. „Naš anđeo čuvar nadahnjuje nas da činimo dobro; demoni nas iskušavaju da činimo zlo. Ali i anđeli i demoni nemaju kontrolu nad ljudskom voljom i slobodom. Na kraju smo sami odgovorni za odluke koje donosimo.‟

Čak i relativno mali grijesi mogu ograničiti nečiju učinkovitost protiv đavla. Mons. Rossetti priča o neočekivano snažnom fizičkom napadu opsjednute osobe. Zbog iznenadnog napada izgubio je živce. Od toga trenutka demoni više nisu odgovarali na molitve mons. Rossettija. Tada je prepoznao svoju grešku. „Zaustavio sam seansu, ušao u drugu sobu s jednim od svećenika i priznao grijeh što sam izgubio živce. Drugi me svećenik oslobodio i vratili smo se na sjednicu. Opet su demoni počeli reagirati na molitve.‟

Prednosti i mane

Velika je snaga knjige što jednostavno i jasno objašnjava svoj sadržaj. Izbjegava tehničke izraze koji bi zbunili prosječnog čitatelja. Autor nastoji čitatelja obavijestiti, a ne uvjeriti da je posebno mudar ili učen.

Nažalost, knjizi nedostaje „tijek‟ koji bi ponudio uređeniji tekst. Određena tema može se provlačiti kroz dva ili tri kratka poglavlja, koja rijetko prelaze dvije stranice. Nedostatak kazala pojačava ovu slabost.

Iako takva razmatranja ne umanjuju općenitu čitljivost Dnevnika američkog egzorcista, ona ograničavaju njegovu korisnost ako se netko poželi pozvati na nešto ili podijeliti nešto kasnije.

Međutim, ukupna čitljivost knjige više nego kompenzira te greške. Mons. Rossetti čini izvrsnu uslugu onima koji žele saznati više o prirodi duhovnog ratovanja s kojim se svi ozbiljni katolici suočavaju u ovim teškim vremenima.

Edwin Benson

 

Preuzeto uz dopuštenje sa stranice returntoorder.org.

Preveo: K.P.

Foto: Pixabay